Ринок ОСЦПВ ("автоцивілки"): підсумки першого півріччя 2021 року

В першому півріччі 2021 р. українські автовласники уклали 4,4 млн. шт. ОСЦПВ (т.з. "автоцивілки"), що на 8,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року. У порівнянні з 6 місяцями 2020 р., коли на фоні  пандемії спостерігався «застій» у показниках ринку, динаміка першого півріччя поточного року досить виразна.

Це є результатом того, що протягом кризового пандемійного року ми зберегли довіру учасників дорожнього руху до ОСЦПВ, в першу чергу завдяки тому, що страховики швидко та якісно врегульовували страхові випадки, а також оперативно відреагували на ситуацію і максимально турботливо поставились до питань безпеки співробітників та клієнтів, переорієнтувавши свої бізнес-процеси на віддалені та електронні сервіси.

Майже половина договорів в січні-червні цього року (47,3%) було укладено в електронному вигляді. Частка електронних полісів у загальній кількості договорів склала 47,2%, тобто понад 2 млн. автовласників обрали цю зручну та сучасну форму укладання договору страхування. Ще минулого року показник становив лише 37%, а починали ми в 2018 р. з скромної позначки у 2%. За рік кількість електронних договорів збільшилась на 53%, сума премій за ними – на 56%.

Обсяг страхових платежів, отриманих страховиками ОСЦПВ, склав 3,3 млрд. грн. (+14%). Середній розмір страхової премії (вартість полісу) – 762 грн., за рік ціна полісу зросла незначно – на 5,4%.

Як і раніше, протягом поточного року страховики ОСЦПВ сумлінно виконують свої зобов’язання перед постраждалими в ДТП. Вони врегулювали 84,5 тис. вимог потерпілих, сплативши за ними понад 1,7 млрд. грн. Розмір середньої виплати за збитками майну постраждалих становить 19,7 тис.(+6% до показників 1 півріччя 2020 р). Показники кількості та суми виплат відчутно збільшились – на 24,6% та 33,4% відповідно. Темпи зростання виплат значно перевищують динаміку показника обсягу премій. МТСБУ виплатило за січень-червень з гарантійного фонду захисту потерпілих 141,7 млн. грн. Таким чином, загалом постраждалим в ДТП було здійснено відшкодувань на загальну суму 1,87 млрд. грн.

Кількість вимог, врегульованих за допомогою європротоколу, подолала позначку в 30 тис. штук, збільшившись на 33,4%. Це дає підстави розраховувати, що поточний рік стане рекордним за кількістю виплат, оформлених за допомогою європротоколу, перевищивши знаковий рубіж в 50 тис. шт. європротоколів за 2020 р.Сума виплат, здійснених за європротоколом, збільшилась на 44,8% і становила майже 322 млн. грн. Питома вага вимог, врегульованих за європротоколом у загальній кількості сплачених вимог склала 36%, а у загальній сумі виплат – 18,7%.

Довіра автовласників до такого сучасного способу оформлення незначних ДТП, як європротокол, постійно зростає. Українські водії призвичаїлись використовувати саме його у випадку тих аварій, що підпадають під умови врегулювання за європротоколом. В минулому році учасники ДТП отримали можливість оформити електронний європротокол не лише через веб-сторінку МТСБУ, але й за допомогою мобільного застосунку «Мій поліс», що підвищило доступність та зручність сервісу. За перше півріччя поточного року оформлено 4,4 тис. електронних європротоколів, що майже в три рази більше ніж за аналогічний період 2020 р.Нещодавно МТСБУ провело активну роз’яснювальну кампанію щодо переваг використання європротоколу, особливо в електронній формі. Ми маємо спільну з регулятором позицію, що можна підвищити частку виплат за ним до показників 50% і більше. Це стало б вагомим внеском як у покращення ситуації з дорожніми заторами, так в економію коштів державного бюджету.

Приємний тренд ринку ОСЦПВ – стабільне скорочення строків врегулювання страхових подій. В 2018 р. строк врегулювання збитків за шкоду майну потерпілих становив 99 днів, за 1 півріччя поточного року – 83 дні від дати ДТП.

Також суттєво знизився рівень скарг (співвідношення кількості скарг до кількості виплат) на дії страховиків. За останні місяці з членів Бюро через заборгованість до фондів було виключено декілька страховиків ОСЦПВ, серед них були і ті, на роботу яких надходило багато скарг від одержувачів страхового відшкодування. Це одразу знизило загальну кількість та рівень скарг на ринку до рекордно низьких 0,7%, оскільки переважна частина страховиків врегульовують вимоги потерпілих без нарікань.

Поступово, як наслідок відміни чи послаблення карантинних обмежень на пересування між країнами, починає відновлюватись сегмент міжнародного страхування «Зелена картка». В першому півріччі цього року укладено 330 тис. договорів «Зеленої картки», це на 11% більше ніж в пандемічному другому півріччі 2020 р. і приблизно на рівні показників 2018 р.

Пріоритети розвитку ринку ОСЦПВ та МТСБУ на поточний рік залишаються незмінними: оновлення галузевого законодавства, формування повноцінного діджитального середовища моторного страхування, підвищення рівня захисту інтересів постраждалих в ДТП. Зараз триває розробка концепції віддаленого врегулювання в ОСЦПВ. Ризики, пов’язані з коронавірусом, не зникли з нашого життя, тож можливість отримати виплату, використовуючи цифрові інструменти, є важливою.

Розраховуємо, що до кінця року НБУ прийме зміни до нормативних документів щодо підвищення страхових сум (максимального розміру виплат) до 160 тис. грн. за шкоду, заподіяну майну потерпілого, та 320 тис. грн. за шкоду життю та здоров’ю та щодо збільшення виплат за європротоколом до 80 тис. грн. В липні МТСБУ зробило відповідне подання до НБУ як регулятору страхового ринку.

Також ми постійно розширюємо співпрацю з Патрульною поліцією, в тому числі в питаннях контролю за наявністю чинних полісів ОСЦПВ та протидії страховому шахрайству. Кінцева мета – запровадження автоматизованого контролю, і як наслідок – 100% страховий захист всіх учасників дорожнього руху.

 

Коментарі

Комментарі поки що відсутні
Вже зарегистрированны? Увійти на сайт
Четвер, 28 березня 2024

Зображення Captcha

Підписатися на нові блоги на платформі Інвестгазета:

 

Курси валют

Офіційні курси основних валют (НБУ) на сьогодні
Долар США
ЄВРО
Фунт стерлінгів

 

^