Власний бізнес співробітників: це добре чи погано?

Власний бізнес співробітників: це добре чи погано? Власний бізнес співробітників: це добре чи погано?

Власний бізнес співробітників: це добре чи погано?

Є різні ситуації, в яких активні співробітники, що організовують власний бізнес, можуть нашкодити компанії, або навпаки – принести додатковий прибуток. Все залежить від грамотного управління. Розглянемо декілька ситуацій

Ситуація №1

Менеджер приходить в компанію, напрацьовує клієнтську базу і звільняється, з метою організувати власну. Головна проблема, клієнтська база «йде разом з ним».

Чому так сталося?

Описана ситуація має місце лише, якщо керівництво компанії дає можливість цьому статися. По-перше, інформаційна безпека в компаніях, де так втрачають клієнтів, знаходиться на нулі. Бази клієнтів ведуться, як правило, без використання CRM-системи, а в таблицях Excel. Де зберігається ця інформація і куди копіюється, керівництво погано розуміє і ніяким чином не контролює цей процес.

Другий фактор - мобільний телефон для зв'язку з клієнтом. Використання особистого мобільного для ведення переговорів з клієнтами, без сумніву, дозволить менеджеру використовувати цей канал зв'язку після звільнення.

І третій момент - немає корпоративної програми для підвищення лояльності постійних клієнтів до компанії, погано працює PR служба. Коли клієнт не бачить різниці між поточним постачальником і всіма іншими, але йому подобається працювати з конкретним менеджером, він з легкістю змінить постачальника.

Як уникнути ситуації №1:

необхідно пильно контролювати дотримання правил зберігання і доступу до клієнтських  даних, а в разі звільнення негайно змінити всі паролі доступу до конфіденційної інформації. Без сумнівів, краща ситуація, коли база клієнтів ведеться в CRM-систем. Тоді необхідно для роботи брати ту, яка має функцію управління правами доступу до ресурсів, систему контролю надання доступів до тих або інших функцій. обмежити використання особистих мобільних телефонів в роботі. Це можливо, якщо компанія користується послугами IP телефонії. В такому випадку клієнт дзвонить на міський телефон компанії.

Якщо бізнес потребує  персоналізованого спілкування з клієнтами і підвищення індексу довіри до менеджера, і для цього  потрібен саме мобільний номер, можна скористатися віртуальним мобільним з додатковими опціями.

В даному випадку клієнти телефонують на мобільний номер, при цьому компанія веде статистику і запис всіх телефонних розмов. І в разі звільнення, контакти клієнтів не втрачаються, а віртуальний мобільний продовжує працювати на користь компанії ; підвищувати лояльність клієнтів до компанії і проводити PR кампанії, націлені на підвищення цінності корпоративного бренду в очах клієнтів і інших учасників ринку; найголовніше - думка звільнитися і забрати з собою «все», виникає у співробітника тоді, коли він незадоволений умовами праці, його не влаштовує система фінансової мотивації. Тобто, всі випадки, коли співробітник вважає, що його недооцінюють.

Якщо разом  з тим,  співробітник не вважає свого керівника компетентним, це провокує думку: «я сам зроблю краще».

Ситуація №2

Спеціаліст, працюючи в компанії, паралельно веде свій «кишеньковий» бізнес, наприклад, інтернет-магазин. У випадку, якщо даний вид бізнесу співробітник супроводжує самостійно, то в робочий час він обов'язково буде відволікатися на замовлення, оновлення товарів на своєму сайті, дзвінки кур'єрів, клієнтів і т. д.

Управлінські помилки (помилки керівництва):

Необхідність ведення власного малого бізнесу в таких випадках обумовлена тим, що на основному місці роботи працівник отримує зарплату, що не задовольняє його потреби. До того ж можливо, він не може реалізувати себе, як професіонала, не бачить перспективи свого розвитку в компанії, тому тестує себе «на іншому полі».

Як уникнути ситуації №2:

звернути увагу на роботу співробітника. Якщо він успішно справляється зі своїми обов'язками і ще встигає заробляти «на стороні», можливо варто розширити коло його обов'язків за додаткову  винагороду.

В такому випадку у співробітника зникне необхідність шукати додатковий заробіток, а з'явиться професійна мета і прагнення до самореалізації; якщо, на думку керівника, співробітник ще не готовий підніматися по  кар’єрним сходинкам, але справляється зі своїми обов'язками добре, можна порекомендувати йому делегувати комунікації по його магазину віддаленому оператору.

Це дозволить співробітнику більше часу приділяти своїм обов'язкам на основній роботі і сконцентрувати зусилля на досягненні результатів в компанії. Однак, якщо результати діяльності менеджера не відповідають вимогам компанії, найкращий вихід в такій ситуації -  заміна співробітника.

Колишні бізнесмени на ринку праці

На питання, чи приймати на роботу колишніх бізнесменів чи ні, універсальної відповіді тут не існує. Деякі фахівці з кадрів вважають, що, якщо у людини був свій бізнес, то його відсутність в даний момент є наслідком невірних рішень. Логічно припустити, що кандидат – невправний курівник і приймати його в компанію на керівні посади небажано. Щоб зробити правильний висновок, потрібно розібратися в причинах ліквідації бізнесу даного співробітника.

Існує безліч сценаріїв, за якими підприємство малого бізнесу може бути  ліквідовано:

продаж частки співзасновнику, який в подальшому спровокував банкрутство компанії; ринкові зміни, які зробили поточну стадію розвитку бізнесу нерентабельною; для реінвестування не було коштів; втрата ексклюзивних прав дистрибуції бренду через нову стратегію виробника, що дало можливість конкурентам запропонувати кращі умови клієнтам і розширити свої позиції в даному сегменті ринку; банальна причина «спробував не сподобалося», і людина дійшла висновку, що не хоче керувати власним бізнесом і нести відповідальність за всі процеси. Бути виконавцем йому цікавіше.

Плюси колишніх підприємців

Розглядати таких кандидатів варто індивідуально. Люди, які зважилися на відкриття своєї справи, ініціативні, можуть виконувати більш широкий спектр завдань, у порівнянні з колегами, які не мали такого досвіду. Рівень відповідальності в прийнятті рішень у колишніх бізнесменів вище, ніж у інших співробітників. Це призводить до більш зважених дій ям в роботі і в управлінні колективом. Чи не такого кандидата зазвичай шукає компанія на посаду керівника відділу?

Мінуси кандидатів

Однак є випадки, коли людина переоцінює свої можливості та вміння. Його амбіції «живуть» на рівні директора, а його фактичний рівень - виконавець. Саме таких кандидатів намагаються відразу виключити з розгляду HR-фахівці. Ці претенденти провокують чималу кількість конфліктів в колективі, їх необдумані імпульсивні рішення призводять до різних втрат, від кадрових до фінансових.

Як вести відбір

Уникнути прийняття в штат претендентів з невиправданими кар'єрними амбіціями безсумнівно допоможе перевірка інформації після співбесіди, що проводиться з дозволу кандидата. Це може бути: інтерв'ю з колишніми колегами, співзасновниками, заступниками. На співбесіді краще скласти детальний психологічний портрет кандидата на посаду, перевірити гіпотезу про неадекватну самооцінку, з'ясувати професійні навички і кар'єрні цілі.

Ольга Пархомчук, Телеконтакт

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
18.10.2019
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

Проверь своего бизнес-партнера

Сервис «Проверь своего бизнес-партнера» - получи информацию о компании по коду ЕГРПОУ, названию компании или фамилии руководителя.

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов
Курсы основных криптовалют

 

^