СПЛІТ на порозі

Важко уявити, що у період фінансової кризи та карантину можна реформувати фінансовий ринок – кровоносну систему держави, змінювати правила та підходи, але… на порозі СПЛІТ.

Нажаль, не зважаючи на те, що просування Закону про СПЛІТ почалось у відносно спокійні на небанківському фінансовому ринку 2018 - 2019 роки, цей час не було використано для занурення у законодавство небанківського фінансового ринку, його специфіку та особливості. Хоча вже в той час завбачливими регуляторами було створено спеціальні підрозділи.

Нажаль, «занурення» почалось тільки після прийняття Закону про СПЛІТ у самий «яскравий» час для країни - у період кризи та карантину.

Останнім часом постійно лунає запитання: «Чи готовий ринок до переходу, до змін у нагляді та регулюванні?». У мене виникає зустрічне запитання: «Як і до чого можна бути готовим, якщо нові правила не визначені і не виписані?».

Останнім часом ми тільки й робимо, що щоденно, в спішному порядку вчитуємося, шукаємо аргументи і з ранку до ночі обговорюємо розроблені на швидку руку проекти, які зовсім не враховують особливості небанківського фінансового ринку.

dollar upal

Розглядається нова редакція закону про фінансові послуги, який має чималу кількість відсилочних норм на закони, яких не існує. При цьому розділ «Перехідні положення» у новій редакції взагалі відсутній…

Тестуються нові форми звітності. При цьому ми бачимо, що, не зважаючи на те, що законодавство передбачає, що одиницею виміру звітності для небанківських фінансових установ є тисячі гривень, запропоновані НБУ форми - у гривні та копійках.

Розглядається проект постанови про ведення «небанками» фінансового моніторингу. І при цьому постійно лунає: «Такі умови для банків!». Але небанківські фінустанови - це не банки! Ну ось зовсім не банки! Більшість небанківських фінансових установ працює виключно на власних коштах. Коштах, «витягнених з під матраців». Коштах, які знов туди повернуться, якщо особливості цього ринку не будуть враховані новим регулятором.    

Ну як пояснити прості очевидні речі про те, що коли людина рахує свої кошти, свої інвестиції, вкладені у розвиток економіки, вона зовсім по іншому ставиться до вимог, які їй висувають. А враховуючи те, що, наприклад, на ринку кредитування за останні три місяці неповернення кредитів збільшилось у два рази, а обсяги кредитування у два рази зменшилися, то… Тут треба рахувати і думати!

Дуже прикро, що просто на очах втрачається інституційна пам'ять регулятора, який разом з ринком гідно і з найменшими (на відміну від інших) втратами пройшов кризи 2008 та 2014 років.      

Ніколи не була прибічницею СПЛІТа. Завжди вважала, що найбільш ефективна модель для доволі великого українського фінансового ринку – це секторальна модель регулювання. А запропонована реформаторами модель СПЛІТа не має аналогів у світі і стане провалом в регулюванні фінансової системи. Але, як завжди, живемо за своїм українським брендом «маємо те, що маємо», і через декілька днів маємо розпочати реалізовувати СПЛІТ.  

Comment for this post has been locked by admin.
 

Комментарии

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^