Розкласти по поличках: Як систематизувати бізнес-процеси власної справи?

Розкласти по поличкам: Як систематизувати бізнес-процеси власної справи? Розкласти по поличкам: Як систематизувати бізнес-процеси власної справи?

Експерти різних сфер пропонують свої варіанти менш болісного виведення бізнесу з кризи. Щоб не помилитися з вибором пропозиції чи поради, слід спочатку визначитися, що сьогодні справді головне, а від чого краще відмовитися.

Деталізувати все і, що називається, "розкласти по полицях" допомагає опис бізнес-процесів і потім їх оптимізація. Саме ця процедура дає змогу все переосмислити, мінімізувати витрати, розставити пріоритети. Але далеко не всі наважуються використовувати такий підхід в менеджменті. Адже щоб отримати від нього реальну користь, необхідно виконати досить трудомісткий шлях, який починається з опису бізнес-процесів.

Опис бізнес-процесів фактично візуалізацією діяльності компанії. Так, можна через блок-схеми сформувати наочну картину функціонування кожного процесу в організації, деталізувати портрет кінцевого споживача тощо.

Для опису бізнес-процесів вкрай важливо:

  • розуміти свого внутрішнього зовнішнього споживача і ту цінність, яку йому дає результат процесу;
  • розуміти місце, яке займає певний процес в системі всіх процесів організації;
  • виявляти обмеження для подальшого їх усунення;
  • визначити ризики, які виникають при виконанні процесу;
  • розуміти, які ресурси потрібні.

Для опису процесів існують певні системи. Для тесту підприємці, як правило, обирають безкоштовні версії. Серед них є зручні у роботі та здатні зекономити час. Це:

  • Draw.io;
  • Camunda;
  • Bizagi;
  • Visio.

При виборі слід звернути увагу ось на що. У системі можна працювати лише в режимі онлайн чи можна все необхідне встановити на комп'ютер, в яких форматах експортується інформація, чи змога використовувати у роботі набір графічних позначень, зберігається чи ні історія версій змін та як повернутися швидко до попереднього етапу роботи.

Існує кілька варіантів опису бізнес-процесів. Він може бути:

  1. текстовий (наприклад, текст договору погоджується спочатку з юристом, потім з бухгалтером, далі з фінансистом, а потім підпис директора і передача клієнту);
  2. табличний (структура бізнес-процесу показана в табличній формі);
  3. графічний (структура бізнес-процесів зображена через детальні блок-схеми).

Кожен з цих варіантів має свої плюси та мінуси. Незалежно від того, якому саме методу надана перевага, клієнти та партнери ставитимуться до роботи компанії з більшою довірою, оскільки побачать системність. Діяльність будь-якого бізнесу, навіть невеликого, це набір запланованих послідовних кроків, своєрідний ланцюжок дій.

Прагнення систематизувати процеси вказує на бажання засновника бізнесу рости та розвиватися. Процесний підхід також допомагає в побудові системи мотивації партнерів та людей, залучених до вашого бізнесу.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
29.11.2020
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^