Репутація: "Another reason to buy"?

Інвестування в ділову репутацію можна назвати одним з варіантів накопичувального депозиту. За концепцією Bank of Trust американського PR-гуру Елвіна Голіна, коли у вас все добре, ви накопичуєте, а коли закінчуються кошти, − ви їх звідти берете.

На формування репутації для бізнесу впливає кілька чинників, які до того ж залежать не тільки від діяльності компанії/бізнесу, а і від вчинків лідерів.

Це:

  • відносини з експертами, лідерами думок та органами влади;
  • єдність слів і справ; системність роботи на репутацію, без серйозних скандалів і проблем;
  • наявність власного функціонала (людини або департаменту), що опікується репутацією бізнесу;
  • контент по типу earned media (коли про компанію згадують лідери думок, бо їм цікава її діяльність.

Якщо вам вдалося завоювати хорошу репутацію, це означає, що ви змогли викликати довіру ваших клієнтів і партнерів. А довіра – фактор, який має на бізнес найбезпосередніший вплив. Репутація впливає на багато чинників, наприклад, зацікавленість клієнтів у співпраці, привабливість для інвесторів, можливість одержання більших прибутків та освоєння нових ринків.

Маючи 30-річний досвід у сфері рекомендаційного бізнесу у партнерстві з компанією, яка має високі етичні стандарти, точно можу сказати, що репутація — ключовий фактор у завоюванні довіри клієнтів. Репутація – це довіра, а отже, широкі можливості. І сьогодні понад 80% українців найвищу довіру мають саме до рекомендації знайомих, репутація яких не заплямована. 

Чому репутація – "another reason to buy"?

Бізнес-середовище розвивається швидкими темпами, існує багато компаній різного роду діяльності та всі вони борються за своє місце під сонцем, завоювання клієнта, утримання позицій, збільшення масштабів діяльності. Кожна з них будь-якими засобами та методами бажає досягти поставлених цілей, бути конкурентною, відомої.

Репутація в сучасній ринковому бізнес-середовищі відіграє важливу роль і виступає зброєю в боротьбі за клієнта. І те, які будуть обрані способи та методи завоювання репутації й ведення бізнесу, залежать позиції компанії. Ім'я компанії, що має хорошу репутацію, не заплямоване скандалами, поганими відгуками, судовими та кримінальними справами та іншими непривабливими формами ведення бізнесу більше привертають до себе партнерів і впливають на підтримання саме з цією компанією довірливо-партнерських відносин.

Адже саме на довірі будується бізнес. І чим вище рівень довіри, тим більш вигідні положення має компанія у бізнес-середовищі, і тим вигідніше може використовувати її у своїх цілях.

Складно буде розширити бізнес, якщо в ЗМІ або в соцмережах є повідомлення про те, що керівник компанії, лідер несправедливо поводиться з персоналом, порушує законодавство, а компанія забруднює довкілля. Аналогічна ситуація складеться і при розходженні слів і справ (перемагають завжди справи). Тому експерти радять формувати репутацію продуманими послідовними діями та враховувати, що сьогодні багато важить громадська думка, ставлення клієнтів і партнерів.

У виданні ЮРИСТ&ЗАКОН наводиться приклад дій компанії, яка навіть в екстремальних умовах дорожить клієнтами та власною репутацією. Так, коли у Samsung’a почали вибухати нові смартфони, компанія відкликала всю партію і викупила сторінки New York Times і Wall Street Journal. В пресі топменеджер особисто вибачився за їхню помилку. Крім того перед споживачами просили вибачення бонусами та подарунками.

Дбати про належну ділову репутацію варто завжди, і тут важливі не лише професійні досягнення. Великим плюсом є участь в загально соціальних проєктах. Це меценатство та подібна діяльність.

Якщо виникли проблеми з репутацією (справедливо чи ні), варто реагувати оперативно, а саме:

  • правильно діагностувати проблему;
  • дуже чесно відповісти собі, чому виникла негативна ситуація;
  • провести PR-аудит, тобто дуже детально вивчити причини та наслідки тих чи інших подій.

Останнє можна реалізовувати як з залученням PR-спеціалістів, так і самотужки, вибір за вами. Але обов'язково працюйте та оберігайте свою репутацію, докладайте зусиль і ваша праця повернеться до вас довірою ваших клієнтів та партнерів.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
19.03.2024

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^