Початок боротьби за резерви Нацбанку: Чи потрібно знімати обмеження на купівлю НБУ ОВДП у свій портфель?
Відгомин жвавих дискусій про особливості функціонування вторинного ринку ОВДП в умовах стресу вказує на явну асиметрію інформації. Якщо більшість з Вас вважає, що пропозиції щодо зняття обмежень на придбання НБУ ОВДП у свій портфель народились на днях в зв'язку з останніми подіями, то це далеко не так.
Вперше в неявній формі почув про це за день до засідання Ради НБУ, коли раптом всплили ідеї про те, що порівняно з рядом країн (розвинутих, звичайно) частка боргових інструментів уряду на балансі цб в Україні є малою. Саме тоді дуже обтічно дехто почав казати про те, що можливо треба і скасувати заборону на придбання НБУ ОВДП.
Що є природою відмінностей в структурі балансів цб, які можуть здійснювати кількісне пом'якшення і які не можуть, які мають проблеми з дефляційним тиском і які не мають, які не стикаються з проблемою смиттєвих корпоративних інструментів, і які стикаються?
- Інструменти держборгу в країнах ЕМ тільки умовно можна назвати безпечним активом. Шоки чітко показують, що вони ними не є в принципі. Не стільки з міркувань фіскальних ризиків, скільки з міркувань очікуваних девальвацій.
- Якість інститутів уможливлює підтримання тонкої межі між кількісним пом'якшенням та фіскальним домінуванням.
- Попит на ліквідність та попит на валюту в ЕМ діють зовсім не так, як в розвинутих країнах. І це є причиною неможливості реалізації будь-якої форми кількісного пом'якшення там, де макрофінансова стабільність спирається на достатність валютних резервів.
Чи повинна Рада НБУ скасувати запроваджену в липні 2018 року заборону на збільшення портфелю ОВДП на балансі Нацбанку? На мою думку - ні. І ще раз ні.
- Якщо НБУ звинувачують у тому, що продаж резервів рятує нерезидентів, то як тоді треба сприймати підтримку вторинного ринку? Теоретично втручання у вторинний ринок послаблює вразливість мінфіну на первинному ринку. Але. Якщо припустити, що нерезиденти заходили з усвідомленням ризиків відсутності вторинного ринку, то вони і не ставили за мету швидко виходити при першому ж стресі. А так у них з'являється шлюз. Саме відсутність ліквідності вторинного ринку є основою відсутності тиску на валютний ринок та резерви.
- Приймаючи до уваги не найкращу позицію мінфіну, вірогідність «спонук» держбанків до участі на первинному ринку з подальшим перепродажем Нацбанку є високою. Повне повернення в реальність до 2014 року. Реформи можна не проводити в умовах м'яких бюджетних обмежень.
- Дозвіл на придбання ОВДП змінює переговорну позицію з МВФ. В короткостроковому періоді мінфін справді отримує більший операційний простір, що уможливлює довші «торги». Однак, це не гарантує, що валютні резерви від цього збережуться. Плюс реформи, зрозуміло, швидше не підуть.
- Це буде поганий сигнал ринкам, що інших способів протистояти викликам, окрім як непрямо монетизувати держборг, немає. Аргументи, що у нас інфляція нижче цілі, не дієві, оскільки при наших ефектах переносу і невизначеності щоло тривалості кризи, можна запросто не тільки з цільового коридору випасти, але взагалі підірвати цінову стабільність.
- Якщо цей НБУ не користуватиметься правом збільшувати портфель ОВДП, то, можливо, це для тих, хто буде? Чи це не посилатиме ринкам ще сильніший сигнал про глибину проблем і чи не підживлюватиме негативні очікування, пов'язані із раціональним прийняттям ризиків втрати незалежності НБУ?
Якщо цінність валютних резервів стає політичним фактом, то чи не є політично доцільно утриматись від рішень, які потенційно перешкоджають їх втриманню? Чи це занадто раціонально?
Читайте также:
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://investgazeta.ua/
Новые блоги
Популярные темы:
Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:
Курсы валют
Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США | |
ЕВРО | |
Фунт стерлингов |
Комментарии