Огляд законопроету з легалізації ринку лотерей

Ще 13 травня 2016 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект закону «Про детінізацію ринку азартних ігор та забезпечення доходами бюджету з метою виконання соціальних зобов’язань» за № 4663, поданий Кабінетом Міністрів України та який спрямований на запровадження комплексного регулювання ринку азартних ігор в Україні, детінізацію ринку азартних ігор, забезпечення доходами державного бюджету з метою виконання соціальних зобов’язань.

Актуальність прийняття вказаного законопроекту має дуже високий пріоритет, так як кожного місяця держава втрачає потенційні доходи, а майже весь обіг коштів в цій сфері п на даний момент перебуває в “тіні”.

Голова відповідного комітету Верховної Ради України, ще з 2016 року заявляє про те, що вказаний проект не зможе вирішити всі ті проблеми, що зараз існують в Україні - тінізований гральний бізнес та його маскування під національну лотерею. Однак за два роки не спромоглися прийняти Закон і через альтернативні варіанти, що дає підстави вважати, що зміни у цьому питанні просто не актуальні для тих, то приймає рішення.

Так, вказаний урядовий законопроект має очевидні недоліки, зокрема, в частині регулювання випуску лотерей. Цитую відповідні положення законопроекту:

Стаття 24. Оператори лотерей

Регулювання ринку лотерей базується на наступних принципах:

1) принцип обмеженої кількості операторів, які визначаються на конкурентних засадах;

7) створення умов для залучення інвестицій в Україну.

Діяльність з випуску та проведення лотерей в Україні здійснюється одночасно не більше ніж 2 (двома) операторами лотерей. До участі в конкурсі допускаються юридичні особи, які мають досвід з випуску та провадження лотерей протягом не менш як трьох років до подання заяви.

Наявність досвіду з випуску та проведення лотерей може бути підтверджена ліцензією, договором на здійснення лотерейної діяльності у якості оператора тощо. Не вважається досвідом з випуску та проведення лотерей випуск та проведення лотерей на території держав, що здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному у статті 1 Закону України “Про оборону України”.

А тепер питання:

як можливо залучити інвестиції в Україну, якщо операторів буде всього два? Чому не п’ять, десять, а виключно два? Чи не здається Вам, що вказана умова штучно створена під суб’єкта ринку, який на даний час є єдиним діючим оператором? Про який принцип конкуренції може бути мова? Вважаю, що вказані норми потребують зміни, в частині розширення кількості операторів лотерей, хоча б до 10, як передбачено для суб’єктів букмекерської діяльності даним законопроектом.

Ініціатива прийняття вказаного законопроекту для країни більш ніж актуальна. Завдяки легалізації грального бізнесу буде відбуватися додаткове наповнення бюджету, збільшиться потік туристів, підвищиться рентабельність готелів, та й вказана сфера буде (нарешті) перебувати в законодавчому полі. Проте законопроект ще навіть не розглядався, а значить і не прийнятий за основу.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
29.03.2024

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^