Необхідність законодавчого закріплення правового статусу інтернет-видань, як засобів масової інформації

Проблема викликана тим, що на даний момент існує вже безліч випадків поширення недостовірної інформації, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності відносно фізичних та юридичних осіб. А джерелом поширення такої інформації є інтернет-видання, які «de facto» є засобами масової інформації, а «de iure» - ні.

Основна проблема в тому, що діяльність вказаних видань може бути направлена, їх «власниками», яких зазвичай неможливо встановити, не лише на приниження та дискредитацію фізичних осіб, а й спрямована проти держави, шляхом інформаційно-психологічних впливів, що загрожують національній безпеці України в інформаційній сфері.

Типове інтернет-видання, яке може підпадати в таку групу ризику та може поширювати будь-яку інформацію, як правило, має інтернет ресурс (сайт), де вона і публікується. Встановити місцезнаходження редакції таких видань, практично неможливо, адже сервери можуть знаходитись за кордоном, встановити автора публікації – неможливо, бо вказується якийсь псевдонім. Власником домену даного типу інтернет-ресурсів є юридичні особи, зареєстровані в «офшорних зонах», навіть прямого засобу для зв’язку може не бути, а лише форма зворотнього зв’язку.

Тобто, дані інтернет-видання, ведуть діяльність поза правовим полем, не маючи відповідної реєстрації, не сплачуючи будь-яких податків, не оформлюючи власних працівників. Працюючи на «замовлення», власники/редакції таких видань, отримують «тіньові» доходи, у вигляді публікації за винагороду статей будь-якого характеру та у відношенні будь-якої особи по заявці замовника. У випадку поширення недостовірної інформації, власники/редакції таких інтернет-видань, також видаляють її тільки за винагороду.

Враховуючи те, що зараз питома вага інтернет-медіа в інформаційному полі вже більша, ніж у традиційних ЗМІ, існує нагальна потреба у закріплення правового статусу, як ЗМІ. На даний час більшість з них юридично не є ЗМІ, а ті, хто працює в них, автоматично не є журналістами. Питання їх статусу як ЗМІ можна вирішити в досить простий спосіб: зобов’язати зареєструватися як інформаційне агентство чи як інший вид ЗМІ та визначити правила блокування інтернет-ресурсів у випадку здійснення діяльності без реєстрації. Отже реєстрація є головною умовою надання правового захисту суб'єктам та об'єктам інформаційної діяльності в ЗМІ. Не реєструючи своє інтернет-видання як ЗМІ, його власник автоматично позбавляє своїх співробітників статусу журналіста, а часто й соціального захисту як найманого працівника. Реєстрація сайту як засобу масової інформації, поруч із позитивними наслідками породжує також і відповідальність за випущену в світ продукцію, її зміст, достовірність, об'єктивність та відповідність іншим вимогам, що висуваються перед друкованими ЗМІ.

На даний момент інформаційні сайти залишаються безкарними, як і автори публікацій на них. Для прикладу у США, Верховний суд штату Нью-Йорк прийняв рішення, що всі інтернет-сайти, незалежно від їхнього змісту й професійного рівня, вважаються ЗМІ.

Тому я вважаю, що законодавче закріплення правового статусу інтернет-видань, як ЗМІ є особливо нагальним, для зміцнення інформаційної безпеки держави та для захисту прав фізичних та юридичних осіб.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
29.03.2024

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^