Неефективність у підготовці держслужбовців: кому це вигідно?

Неефективність у підготовці держслужбовців: кому це вигідно?

Підсумки тривалого розвитку і функціонування системи підготовки управлінців на базі Національної академії державного управління при Президентові України засвідчують розгортання низки загрозливих тенденцій [1]. Зокрема – перенапруження ресурсів (витратність) у підготовці магістрів для державного управління. Тобто, яка ж ефективність [2] підготовки державних службовців

Протягом 15 років функціонування Національної академії видатки державного бюджету України на підготовку одного магістра зросли у понад 5,5 раз у річному вимірі і таким чином, фактично, зрівнялись з ВВП ПКС на одного працюючого в Україні (253,2 тис грн. у 2012 р.) (рис. 3).

3.jpg

Рис. 3 Залучення ресурсів у процесі підготовки державних службовців у Національній академії та її регіональних інститутах, 2000-2014 рр. (тис. грн, за фіксованого дол. США – const 2000 $)

[1] Звіти про діяльність 2009-2014 рр. Національна академія державного управління при Президентові України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.academy.gov.ua/?lang=ukr&tip=dop&tipn=Page&page=79
[2] Ефективність політики (програми) [efficiency] – це співвідношення між затратами на проведення політики та досягнутими результатами (інколи – продуктом політики, інколи – наслідками політики). Ефективність може вимірюватись як у натуральних показниках (як продуктивність праці), так і у вартісних – якщо можливо дати грошову оцінку всім затратам і результатам.

Водночас усереднене навантаження на одного науково-педагогічного працівника складає до 15 осіб. Постійний адміністративний і господарський супровід роботи одного науково-педагогічного працівника як основної виробничої одиниці, яка веде підготовку, забезпечує понад 2 працівники закладу (державні службовці і допоміжний персонал). Загалом на одного-двох вступників припадає одна посада співробітників закладу (рис. 4).

4.jpg

Рис. 4 Структура середньорічної кількість осіб, які залучені до освітнього процесу в Національній академії та її регіональних інститутах, у 2014 р.

Таким чином, зі зростанням видатків до потенційно належного рівня забезпечення підготовки одного магістра зростає навантаження на науково-педагогічний персонал (розрахункове навантаження для індивідуалізованого якісного навчального процесу: оптимально 5-7 осіб, граничне – 12 осіб) та збільшується кількість державних службовців (адміністративний персонал). Наприклад, з 2009 по 2014 рр. кількість державних службовців зросла у два рази.

Як наслідок, виникає постійне навантаження на осіб безпосередньо залучених до навчального процесу та збереження громіздкої адміністративної структури – знижується якість наданих освітніх послуг на тлі значного фінансування, коли і науково-педагогічний, і адміністративний персонал втрачають мотивацію (проте з різних причин) до реалізації належної освітньої та наукової діяльності у сфері державного управління.

Напевне варто було би зробити виконавський аудит (Performance audit) та оприлюднити його результати?

Читайте также:

 

Комментарии 1

Алексей Павленко в 19.02.2017 14:14

Змістовний аналіз. а що таке виконавський аудит ? У будь-якому випадку зробити треба.

Змістовний аналіз. а що таке виконавський аудит ? У будь-якому випадку зробити треба.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
17.09.2019
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

Проверь своего бизнес-партнера

Сервис «Проверь своего бизнес-партнера» - получи информацию о компании по коду ЕГРПОУ, названию компании или фамилии руководителя.

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов
Курсы основных криптовалют

 

^