Міць життя: які особливості ринку life-страхування допомагають йому вистояти під час війни?

Минуло вже майже пів року з початку повномасштабної російської агресії в Україні. Це надзвичайно важкий і трагічний проміжок часу, та водночас, він дав можливість зробити деякі оптимістичні висновки. Зокрема, що український фінансовий сектор виявився достатньо міцним і продовжує працювати. У цьому записі блогу розповім про особливості українського ринку страхування життя, які сприяють його «антикрихкості».

1. Більшість клієнтів страхування життя – роздрібні споживачі

Специфіка life-страхування в Україні полягає в тому, що абсолютна більшість користувачів цих послуг — фізичні особи. Станом на початок 2022 року частка корпоративних клієнтів у вітчизняній індустрії страхування життя становила не більше 3%.

Роздрібний клієнтський портфель доволі важко напрацьовувати, адже це потребує кропіткої роботи з кожною людиною, що певним чином зацікавлена у страхових послугах. За цим результатом стоять надзвичайні зусилля як самих страховиків, так і посередників страхового ринку – незалежних фінансових консультантів, страхових брокерів, банківських установ. Та у кризовий період саме робота в сегменті індивідуальних споживачів (В2С) дозволяє отримати певну стабільність, не залежати від потенційної втрати великих контрактів, як, наприклад, у страхуванні нерухомості. Роздрібний портфель – одна із складових відносної стійкості нашого ринку.

2. Основа портфелю – програми фінансового захисту здоров’я

У людей, далеких від індустрії страхування життя, вона часто асоціюється із пропозицією саме накопичувальних страхових програм – для майбутнього навчання дітей, забезпечення власної старості тощо. І вони ставлять нібито слушне питання: а чи є взагалі попит на страхування у ці надважкі та абсолютно нестабільні часи? І щиро дивуються, що попит насправді є. Ось тільки причини позитивної відповіді на це питання варто шукати у дещо іншій площині.

Насправді, близько 75% клієнтів сектору страхування життя перш за все користуються так званими «ризиковими» програмами. Їх мета – не накопичення, а фінансовий захист життя і здоров’я на випадок нещасних випадків, травм, хірургічних втручань, критичних хвороб: інфарктів, інсультів, раку. Поточні умови нашого життя, воєнний стан, тривоги, неймовірний рівень стресу, на жаль, тільки збільшують ризики для здоров’я. Люди це розуміють, тож наявні клієнти намагаються зберегти своє страхове покриття. Більше того, з’являються й нові клієнти, адже страхування сьогодні стає чи не єдиним засобом фінансового убезпечення, що реально працює.

3. Незалежність від зовнішнього перестрахування

Life-страхування як індустрія практично не залежить від механізму прямого перестрахування великих ризиків на міжнародному ринку. Преш за все тому,  що для страхування життя не надто властива ситуація так званої кумуляції ризиків, яка передбачає збитки від впливу масштабних страхових подій.

По-друге, більшість провідних гравців українського life-сектору можуть за необхідності скористатися фінансовими «потужностями» материнських компаній. Адже з-поміж 10 страховиків, що фактично представляють 95% ринку страхування життя в Україні, принаймні вісім є дочірніми компаніями відомих міжнародних фінансових груп та холдингів. Тож введення певних обмежень з боку зарубіжних перестраховиків щодо покриття збитків на території України на наш сегмент майже не вплинуло.

4. Досвід материнських компаній

Цей чинник вплинув, перш за все, на роботу вже згаданих українських life-страховиків, котрі входять  до глобальних страхових холдингів. В Європі та США страхування життя почало розвиватись ще з середини ХІХ сторіччя, тож материнські структури українських страховиків життя мають понад 100-річний досвід проходження численних  криз.

Зокрема, холдинг MetLife разом із своїми клієнтами пережив дві світові війни, Велику депресію у США, фінансову кризу 2008 року – і спромігся не лише вистояти, а й допомогти клієнтам зберегти їх накопичення. Під час усіх глобальних потрясінь цей  бізнес мав змогу загартувати принципи та цінності своєї роботи, і, що не менш важливо, напрацювати реальні механізми підтримки своїх застрахованих за будь-яких складних обставин. Сьогодні цей досвід використовує й менеджмент української компанії зі страхування життя.

5. Довіра як база life-страхування

На початку цього допису я акцентувала увагу, що переважна більшість клієнтів «лайфу» – це не бізнес-структури, а звичайні люди, родини. При цьому наші програми спрямовані на фінансовий захист найсенсетивніших складових людського буття – самого життя, здоров’я та працездатності, мрій про майбутнє та планів на нього. Тож взаємодія між клієнтом та страховою компанією в принципі неможлива без довіри. Це базис, на якому  тримаються  стосунки протягом десятирічь співпраці. Страховики життя, як жодна із індустрій, розуміють: втративши довіру клієнтів, ринок просто припинить своє існування.

Сьогодні компанії з сектору life-страхування знову доводять, що варті довіри – не словом, а ділом. Так, жоден із провідних страховиків життя не скористався можливістю, передбаченою у договорах, і не відмовився від своїх зобов’язань через дію форс-мажорних обставин, якими, беззаперечно, є нинішня війна. Більше того: у нашій компанії станом на кінець червня 2022 року прийняті виняткові рішення про виплати за 17 випадками, коли воєнні дії призвели до смерті або травмування цивільних осіб – клієнтів компанії. Загальна сума таких виплат вже перевищила 1,1 млн. грн. І хоча ці випадки є прямим виключенням з покриття, вони все одно розглядаються в індивідуальному порядку

Наостанок хочу зазначити, що стійкість страховиків була б неможливою без потужної роботи всіх інших учасників фінансового ринку: брокерів та незалежних фінансових посередників, регулятора, банків, що виступають партнерами страховиків, багатьох установ і тисяч людей. На цьому тримаємось і впевнена – витримаємо, продовжимо працювати і збудуємо Україну. Міцну, щасливу та фінансово незалежну.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
06.10.2022
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://investgazeta.ua/

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^