Выделенное 

Квест «Ліквідація. Частина № 1»: фінішують лише терплячі

Квест «Ліквідація. Частина № 1»: фінішують лише терплячі
Міністерство юстиції усіляко йде назустріч бізнес спільноті та намагається створити сприятливі умови для розвитку бізнесу в країні. Але непомірний податковий тягар та безліч інших причин дають про себе знати.

Питання ліквідації ФОП та ТОВ – провідних представників «власної справи» в Україні завжди було актуальним.  Наразі у багатьох цей процес займає купу часу, нервів, а у деяких бізнесменів викликає ряд проблем.

Сьогодні покроково пропоную розібрати, на якому етапі виникають проблеми та у межах чиєї компетенції та відповідальності їх вирішення?

Для початку розберемось з ФОП:

Перша інстанція, до якої звертаються підприємці з питання про ліквідацію; державні реєстратори. Достатньо прийти до  реєстратора з власним паспортом, написати заяву про бажання позбавитись слова підприємець; у своєму статусі та лишитися просто фізичною особою. Також можна надіслати заяву про такий намір.

Не пізніше наступного робочого дня Ви отримуєте «повідомлення» про реєстрацію припинення ФОП.

Готово! Виникає єдине питання, в  чому складнощі та які  проблеми можуть виникнути!?

Справа у тому, що з моменту внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб,  фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення Вами підприємницької діяльності компетенція державного реєстратора вичерпується. 

Далі все ще ФОПів чекає питання зняття з обліку як платників податку і єдиного соціального внеску в органах державної фіскальної служби та, в окремих випадках, також і Пенсійного фонду України, де і виникають труднощі.

Підставою для зняття ФОП з обліку у відповідному органі ДФС є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. Дата зняття з обліку ФОП в органах ДФС має відповідати даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Слід відзначити, що сам факт державної реєстрації  припинення підприємницької діяльності ФОП не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження підприємницької діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання. Відповідно погашення грошових зобов'язань та/або податкового боргу здійснюється за рахунок майна колишнього ФОП, який залишається відповідальним за таке погашення.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності. Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Саме тому після державної реєстрації  припинення як ФОП доцільно отримати від ДФС довідку про відсутність заборгованості з податків і зборів.

Процедура зняття з обліку як платника єдиного соціального внеску в органах ДФС розпочинається після надходження до ДФС від державного реєстратора відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Після цього орган ДФС приймає рішення про проведення чи непроведення позапланової документальної перевірки щодо правильності нарахування та сплати єдиного внеску.Платник єдиного внеску (фізична особа - підприємець) знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення), здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток. Дані про зняття з обліку платника єдиного внеску (фізичної особи - підприємця) передаються до державного реєстратора.

Якщо ж ФОП був зареєстрований до 01.01.2011, також буде необхідно знятись з обліку ще і у Пенсійному фонді. За результатами зняття з обліку як платника соціального внеску також не буде зайвим отримати відповідну довідку про відсутність заборгованості.

Саме отримання довідок про відсутність заборгованості в ДФС та Пенсійному фонді займає так багато часу й нервів у підприємців. Водночас отримання таких довідок не є обов’язковим, оскільки законодавчої вимоги  ходити до інспектора, стояти "над душею" та чекати довідки немає.

У наступному блозі розповім про алгоритм ліквідації ТОВ!

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
10.12.2019
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

Проверь своего бизнес-партнера

Сервис «Проверь своего бизнес-партнера» - получи информацию о компании по коду ЕГРПОУ, названию компании или фамилии руководителя.

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^