«Ілюзія» законотворчої діяльності: тези про рекламу алкогольных напоїв

20180413-072414

30 березня 2018 р. у Верховній раді України був зареєстрований Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо посилення законодавчих вимог до реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів) за № 8215.

Рекламу алкогольних напоїв та тютюнових виробів регламентує стаття 22 Закону України «Про рекламу».

Змінами передбачається наступні доповнення:

  • «- викласти абзац шостий частини третьої статті 22 Закону України «Про рекламу» в наступній редакції: «не може формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя, бо що воно сприяє кращій самореалізації, прояву фізичних чи особистісних якостей, зникненню комплексів;»
  • доповнити статтю 22 Закону України «Про рекламу» частиною десятою наступного змісту: «10. Реклама алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та/або напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, тютюнові вироби, пиво та/або напої, що виготовляються на його основі, не повинна містити зображення історичних осіб, військових формувань, етносів, історичних подій та символів, з якими асоціюється Україна.»

Автори законопроекту вважають, що такі зміни (виділені по тексту) посилять законодавчі вимоги до реклами алкогольних напоїв та тютюнових виробів з метою зменшення популяризаційного впливу реклами останніх на громадян України.

Як на мене, це просто ілюзія законотворчої діяльності. Це при тому, що навіть у своїй пояснювальній записці до даного законопроекту його автори пояснюють, що: «За офіційною інформацією щорічно в Україні через алкоголізм помирає понад 40 тис. людей, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я Україна за рівнем вживання алкоголю посідає VI місце в світі, а понад 83% українських підлітків вже мали досвід вживання спиртних напоїв.

Не краща ситуація і з палінням: попри пряму шкоду, що заподіюється здоров’ю наших громадян (не тільки активним, але й пасивним курінням), воно нерідко є причиною виникнення пожеж та інших небезпечних ситуацій.»

При тому, що культура споживання алкогольних напоїв у нас знаходиться на дуже низькому рівні. В Україні близько 50% всіх викликів поліції разом зі швидкою допомогою, пов’язані із вживанням алкогольних напоїв; на алкоголь припадає 70% причин хвороб травлення; серед населення у віці 20-39 років – 25% смертних випадків пов’язано з алкоголем; алкоголь – одна з провідних причин передчасної смертності чоловіків у віці 40-60 років.

Але чому просто не виключити з Закону України «Про рекламу» ст.22 та прямо заборонити до розповсюдження будь-яку рекламу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби? Адже всі розуміють негативний вплив на людей алкоголю та тютюну, особливо на дітей.

Всесвітня організація охорони здоров’я та Світовий економічний форум ще у 2011 році визначили основні стратегії, здатні суттєво зменшити рівень споживання алкоголю, серед них: підвищення податків та цін на алкогольні напої, що у свою чергу здатне зменшити доступність алкоголю; обмеження на рекламу та спонсорство, аж до повної заборони; обмеження часу та місць продажів алкогольних напоїв тощо.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированы? Войти на сайт
Гость
17.07.2018
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Поддержать блогерскую платформу Investgazeta

 

Кнопка пожервовать - изображение

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

Проверь своего бизнес-партнера

Сервис «Проверь своего бизнес-партнера» - получи информацию о компании по коду ЕГРПОУ, названию компании или фамилии руководителя.

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов
Курсы основных криптовалют

 

^