Думки про новий Закон України про паркування: що чекає на водіїв та пішоходів?

З вересня 2018 року вступає в силу дія Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів" № 5364 від 04.11.2016 року. Сказати, що він потрібен і є важливим – це не сказати нічого. Дуже рідко нашим законотворцям вдається зробити щось потрібне і корисне. Цей закон – один з таких.

Обґрунтування прийняття цього закону

Водії достатньо часто не оплачують послуги з паркування, нехтують законними вимогами інспекторів-паркувальників, залишають транспортні засоби на тротуарах або на проїзних частинах вулиць, іноді у кілька рядів, що ускладнює рух транспорту, створює затори, призводить до втрат часу законослухняними водіями та пасажирами громадського транспорту, суттєво забруднює повітря тощо.

Значна частина коштів, сплачених за паркування автотранспорту, не доходить до бюджетів міст, адже сама система готівкового розрахунку між водієм та інспектором-паркувальником створює можливості для маніпулювання та провокує інспектора на пошук шляхів спрямування оплати за паркування повз місцеву скарбницю до власної кишені.

Як наслідок, через низькі надходження до бюджету не дають муніципалітетам можливостей облаштовувати зручні паркувальні майданчики, будувати підземні та наземні паркувальні комплекси, в т.ч. в центральних частинах міст, створювати "перехоплюючі" паркінги на транспортних розв‘язках, залучати інвестиції у розвиток паркувальної інфраструктури.

Якщо зібрати все це у одну тезу – роками у столиці існувала система, за якої частина водіїв паркувалися де хотіли, а на питання оплати відповідали “хай президент платить”, в той час як іншим доводилося платити напівлегальним паркувальникам, які утримували місця “для своїх” та віддавали частину прибутку “кому треба”. Комунальна послуга надавалася, а до бюджету кошти за неї не потрапляли. Якщо ж новий Закон нормально імплементують (але це неточно), то такого більше не буде.

Проектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України "Про дорожній рух", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про страхування", "Про Національну поліцію".

Що чекає на водіїв та пішоходів з впровадженням відповідних змін?

Закон передбачає створення законодавчого механізму невідворотності відповідальності за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів шляхом введення фото-, відеофіксації правопорушень.

Також поширюється механізм притягнення до адмінвідповідальності особи, на яку зареєстровано авто, за зафіксовані порушення правил дорожнього руху, за випадки порушення правил зупинки, стоянки та паркування, зокрема за несплату вартості послуг паркування або паркування на місцях для інвалідів особами, які не мають такого права.

Повноваження розгляду справ про адмінправопорушення та здійснення тимчасового затримання авто, згідно з документом, мають інспектори з паркування.

Удосконалено розміри штрафів за порушення правил парковки. Передбачено 50% знижки в оплаті штрафів за зафіксовані в режимі фотозйомки/відеозапису порушення в разі їх сплати протягом 10 банківських днів.

Законом встановлюються всі випадки значного перешкоджання дорожньому руху або створення загрози безпеці руху, особливо якщо транспортний засіб поставлено на проїжджій частині у два чи більше рядів, залишено у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, на виділеній смузі руху громадського маршрутного транспорту або велодоріжці.

Після тимчасового затримання транспортних засобів передбачено невідкладне інформування Нацполіції із зазначенням часу і місця, куди евакуйовано авто, розміщення цієї інформації на сайті виконавчого органу відповідної місцевої ради, а також інформування про евакуацію авто на мобільні телефони власників.

Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу і вартості послуги з його транспортування та зберігання.

Для зручності оплати за парковку та ефективного контролю її здійснення створюється законодавча можливість введення рішеннями органів місцевого самоврядування автоматизованої системи контролю оплати парковки.

Все це дуже добре – АЛЕ. Це все позиціонується владою як інновації та нанотехнології, що, звісно ж, смішно. Ми далеко відстаємо від європейських країн у питанні інфраструктури для належного паркування. Цей Закон – база необхідний мінімум, після якого владу Києва та великих міст чекає прірва роботи. Створення підземних та належне облаштування наземних парковок, регулювання насиченості автотранспорту в центрі міста, зобов’язання забудовника будувати належну кількість паркомісць у нових будинках – ось чого вже потребує перенасичена автівками столиця.

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
19.03.2024

Изображение капчи

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^