Выделенное 

Чотири поради стартапам, які збираються «підірвати ринок» у 2021 році

Чотири поради стартапам, які збираються «підірвати ринок» у 2021 році Чотири поради стартапам, які збираються «підірвати ринок» у 2021 році

Якщо взимку заведено підбивати підсумки року, то навесні – саме час будувати плани. Тож я хочу поділитися інсайтами, які в непростому 2020-му допомогли нашій команді виростити стартап NUWORK в повноцінний бізнес, знайти нових клієнтів і розширити географію своєї роботи. Буду радий, якщо цей досвід стане вам в нагоді у бізнес-сезоні 2021 року.

Інсайт 1. Будуйте зв’язки  

Зараз важко сказати, чи залишиться наше соціальне життя переважно в онлайні, чи все ж таки людство зможе побороти пандемію та повернутися до офлайн-комунікацій в бізнесі та роботі. Та який би формат не переміг, варто пам’ятати, що саме  активне спілкування з професійною «тусовкою» залишається надзвичайно важливим для всіх проектів, які прагнуть вирости зі стартапу у повноцінний бізнес.

Ми з командою відчули важливість цього інсайту, коли стали одним з партнерів Форуму HRD-2020, HR-Days 2020. Серед спікерів опинилася клієнтка NUWORK, директорка з персоналу однієї з національних роздрібних мереж.  Вже під час виступу вона вирішила доповнити свою доповідь кейсом про нашу співпрацю та розповіла історію, як наш сервіс автоматизації найму допоміг її компанії змінити процес підбору персоналу, зберегти бюджет та отримати результат протягом перших місяців, швидше і якісніше в порівнянні з «розкрученими» рішеннями. У залі було понад 50 HR-директорів, і багато хто з них як раз шукав рішення для автоматизації рекрутингу в умовах пандемії. Тож цей день виявився одним з найпродуктивніших за всю історію нашої роботи.

Добре організовані онлайн-події також мають велику користь, і за минулий рік їх ставало все більше. На відміну від офлайн, участь у таких заходах зазвичай не вимагає великого бюджету, проте дозволяє не лише познайомитися з потенційними клієнтами, а й популяризувати свій проект. Адже згодом організатори можуть надати доступ до запису івенту значній кількості зацікавлених людей – набагато більшій, ніж кількість слухачів самої події.

Ми переконалися в дієвості онлайн-заходів, взявши участь в минулорічному онлайн-івенті від Jooble та веб-конференції HR PRO ECO. Після цих подій виявилося, що ми не лише залучили нових клієнтів, але й змогли зробити NUWORK більше впізнаваним у HR-середовищі: навіть за декілька місяців після заходів до нас зверталися потенційні клієнти та організатори інших профільних подій, що згодом подивилися ці трансляції.

Інсайт 2. Беріть участь у рейтингах, навіть дивних

«Усе, що не некролог – реклама» (с). За минулий рік ми декілька разів переконалися в тому, що це старе правило маркетингу чудово працює і сьогодні. А чи не найпростіший спосіб заявити про себе – участь у рейтингах від різних профільних порталів та ЗМІ. Це практично не вимагає ресурсів – звичайно, якщо ви не маєте наміру накручувати свої результати в голосуванні. Ваше завдання – ведення активної інформаційної кампанії, яка викличе інтерес експертів. І вони вже самі занесуть вас у списки учасників рейтингу. У свою чергу, це дає прекрасну можливість знайти партнерів та привернути більше уваги до вашого бренду без значного бюджету на просування.

Наприклад, у нашій скарбничці за 2020 рік – поява NUWORK серед ТОП-5 стартапів за версією порталу delo.ua і його журналу «ТОП-100 Рейтинги найбільших». Ще один привід для гордощів – входження до ТОП-50 найбільш перспективних стартапів України за версією MC.today. А ще ми несподівано потрапили до рейтингу 13 кращих стартапів за версією Playboy. Виявляється, журнал регулярно знайомить читачів з технологічними, бізнес- та lifestyle-інноваціями.

Потрапивши у ці рейтинги, ми опинилися серед чудової компанії молодих українських підприємців, які розвивають інноваційні стартапи у дуже різних індустріях. З деякими познайомилися і вже плануємо партнерство. Можливо, разом швидше доберемося і до рейтингу Forbes. 

Інсайт 3. Не бійтеся стукати у двері, на яких написані гучні імена

Криза 2020-го і ризик втратити свої позиції змусила бізнес триматися за стабільність. Простіше кажучи – «не висовуватися», вдовольнятися малим. Звичайно, у нас теж був страх невдачі: адже коронакризові зміни ми зустрічали як стартап з 4 осіб у конкурентній та технологічно складній ніші. Але, можливо, саме цей страх і змусив нас діяти.

Минулого року ми провели сотні зустрічей, і стукали в усі двері – навіть ті, на яких були написані дуже гучні імена. Ми презентували свій HR-сервіс великим ритейлерам, національним мережам HoReCa, відомим міжнародним компаніям з мільярдними оборотами, найбільшим порталам з пошуку роботи: Robota, Work, Jooble, Naspers. Ці зустрічі починалися з величезного хвилювання, але кожна з них закінчувалася успішно – навіть тоді, коли не були укладені якісь конкретні угоди.

Головний результат, який ми отримували на таких перемовинах – більше сміливості та розуміння ринку. Завдяки цьому у сезон-2021 ми входимо з досвідченою командою продажів, вдосконаленим продуктом та розширеною службою підтримки. А ще вперше маємо дійсно заповнену «воронку продажів»: декілька дійсно великих клієнтів знаходяться на різних стадіях укладення контракту з NUWORK. Буквально рік тому подібні проекти здавалися б фантастичними. А от сьогодні вони стали реальністю.

Інсайт 4. Невпинно шукайте інвестиції та грантову підтримку

У стартап NUWORK ми з партнерами інвестували $30 000 власних коштів – максимум того, що дозволяв особистий бюджет на той момент. Це було наприкінці 2018 року, і ми розуміли – маємо лише мінімальну суму для «злету» та роботи на першому етапі розвитку свого проекту. Так, у нас є відмінна експертиза в HR та IT, і нашого інтелектуального капіталу вистачить для запуску. А ось фінанси доведеться залучати – і це типова історія для технологічного проекту.

Тож ми почали брати участь в бізнес-акселераторах та подаватися на грантові програми. Так, це дуже складно, це завжди висока конкуренція і завжди окремий, трудомісткий напрямок роботи в рамках будь-якого стартапу. Але ми обрали цей шлях з простої причини – для нас було дуже важливо залучити саме прозорі, чесні, етичні інвестиції. Інших грошей ми не шукали.

Зараз не можу уявити, якою б була доля нашого проекту, якби ми не почали пошук інвестицій заздалегідь, ще до всіх карантинних обмежень. Наш перший крок – участь в SectorX Accelerator, презентація нашого HR-сервісу в штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку ще у 2019-му. Звичайно, після такого старту, планка була піднята дуже високо. Далі був eō Business incubator, створений за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (USAID КЕУ). А у травні 2020 ми перемогли в другому Pitch Day від Ukrainian startup fund. Дуже, дуже вчасно.

Грант від Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (USAID КЕУ), який ми отримали на початку минулого літа допоміг масштабувати бізнес, розширити команду, запустити кампанію з діджитал-маркетингу в Україні, а також взяти участь в тих самих профільних заходах, про які я вже розповів. Це партнерство стало для нас новим маркером віри в наш продукт та подальший успіх на ринку.

Є ще один, найважливіший, п'ятий інсайт (за останні місяці стартапери та підприємці напевно відчули його на собі) – світ змінюється, нові ризики, як і нові можливості, з'являються щодня. Сподіваюся, що досвід, про який я розповів в цьому блозі, дозволить вам уникнути перших та не втратити другі. І нехай новий бізнес-сезон стане успішним для всіх нас.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
25.10.2021
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://investgazeta.ua/

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^