Чи необхідне комплексне реформування судової системи разом з правоохоронною системою?

sud_04

Одразу до головного – я вважаю, що так. І ось чому.

Народні депутати, рухаючись у вірному напрямку, в рамках процесу реформування судової системи, Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» (далі – Закон) внесли ряд змін до Кримінального процесуального кодексу (далі – КПК) України, які набули чинності з 15 березня 2018 року, чим значно ускладнили роботу органів досудового розслідування в частині, необхідності виконання умови, що клопотання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення обшуку чи обрання запобіжних заходів подається до місцевого суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстрований) орган досудового розслідування, як юридична особа.

Однак законодавці не встояли перед натиском представників правоохоронної системи та, вважаю, прийняли невірне рішення, підтримавши більшістю законопроект № 8151, яким передбачено виключення із КПК вищевказаного положення.

Як, пояснюють представники правоохоронних органів, вказана законодавча вимога призводить до невиправданої витрати часу слідчим на отримання ухвал та значно збільшує навантаження на слідчих суддів місцевого суду, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться (зареєстроване) відповідний орган досудового розслідування, як юридична особа.

Враховуючи статистику за 2017 рік, наприклад, щодо розгляду слідчими суддями клопотань про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи, що надходили до судових установ, то загальна кількість їх скала понад 118 тисяч, тоді як у 2012 році – понад 2,6 тисячі.

Це свідчить про дуже велике навантаження на суди та збільшення його за останні роки в десятки разів, однак розкриття злочинів знаходиться на дуже низькому рівні, особливо, що стосується злочинів у сфері господарської діяльності. Майже всі підприємці знають, для чого та з якою метою, в більшості випадків, правоохоронці приходять з обшуками.

Це навантаження збільшують, на жаль і слідчі управління фінансових розслідувань, які і досі незаконно здійснюють досудові розслідування злочинів, в рамках яких подають безліч клопотань на обшуки, хоча вже тривалий час є неуповноваженим органом, в зв’язку з набранням чинності 01 січня 2017 року Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату України» від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII, яким із Податкового кодексу України виключено Розділ XVIII-2 «Податкова міліція», та відповідно слідчі податкової міліції були позбавлені будь-яких повноважень, в т. ч. і повноважень на здійснення досудового слідства.

Правоохоронна система вимагає кардинального реформування разом з судовою системою і вказана умова подання клопотань зобов’язувала орган досудового розслідування додатково та більш якісно обґрунтовувати свої клопотання про проведення обшуку, що дозволило б уникнути випадків необґрунтованого проведення обшуків.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированы? Войти на сайт
Гость
25.09.2018
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

Поддержать блогерскую платформу Investgazeta

 

Кнопка пожервовать - изображение

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

Проверь своего бизнес-партнера

Сервис «Проверь своего бизнес-партнера» - получи информацию о компании по коду ЕГРПОУ, названию компании или фамилии руководителя.

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов
Курсы основных криптовалют

 

^