"Бізнес-середовище": Як на прикладі акваріуму я пояснюю школярам, що таке бізнес

"Бізнес-середовище":  Як на прикладі акваріуму я пояснюю школярам, що таке бізнес "Бізнес-середовище": Як на прикладі акваріуму я пояснюю школярам, що таке бізнес

Час від часу я публікуватиму тут фрагменти з мого великого та найбільш вдалого у 2020 році інформаційного проєкту - курсу про бізнес для школярів. Я мав багато вагань, чи займатися їм, бо - де ж узяти час на створення 16-годинного курсу, якщо часу постійно не вистачає навіть на роботу?

Але ми спільно із Школою проектного навчання ПОЛЕТ зробили це, і я не жалкую. Деякі лекції подобаються навіть мільйонерам-інвесторам з Кремнієвої долини. Всі лекції,що відбулися, є у запису, але тут я буду постити невеличкі фрагменти з текстового варіанту - вони також можуть бути цікавими для когось з моїх читачів.

Фрагмент лекції 2 "Бізнес-середовище"

Що таке бізнес-середовище? Це найлегше всього зробити на прикладі акваріуму: ось в нас є величезний скляний куб, в якому вода. У цій воді плавають різноманітні риби, які, зазвичай, зайняті своїми справами. Частіше за все риби шукають, чого б їм поїсти. Буває, що великі чи просто агресивні риби жеруть чи нападають на більш малих, а маленькі шукають, де б знайти безпечне та сите місце у акваріумі.

У бізнесі така картина й називається бізнес-середовищем, тільки замість риб – компанії, фірми, підприємства чи навіть окремі бізнесмени. Далі я розкажу, хто водиться у бізнес-середовищі та як вони себе поводять.

РИНОК Головне в бізнесі поняття - це ринок

Але це не той ринок, де торгують олією та овочами. Це навіть не місце, це віртуальне поняття. Ринок означає, що є багато фірм, які виробляють та намагаються продати різноманітні чи однакові товари та послуги. Але продати кому? Покупцеві. Для цього вони намагаються завоювати увагу та довіру покупця рекламою.

Кожному покупцеві пропонується безліч однакових товарів різних виробників. Тому що компаній більше, ніж речей чи послуг, які потрібні одному покупцеві. Все, що нам потрібно, можна перерахувати, це не безкінечна кількість. А виробників набагато більше. Й всі вони полюють за покупцем.

Так от, всі виробники з їх усіма товарами та послугами, які бігають за покупцями, та покупці, які обирають той чи інший товар – це і є ринок. Всі компанії докладають величезних зусиль, щоб сподобатися покупцеві та щоб їхні товари купували тільки у них. Ці зусилля називаються маркетинг.

Маркетинг – це така відкривачка, якою ринок намагається вскрити голову покупця та перемкнути там мозки таким чином, щоб покупець купував товари в одних та не купував в інших. Ринок поділений на сегменти, та всі компанії, які займаються одним й тим самим, сидять у своєму сегменті, та намагаються зжерти одна одну. Чи хоча б якось виділитися, щоб покупець звернув на них увагу. Це вдається різним компаніям час від часу, це називається комерційним успіхом.

Ми в бізнесі постійно говоримо, що компанія вийшла на ринок, пішла з ринка, завоювала ринок, втратила ринок. Це означає лише те, як зараз масовий споживач відноситься до продукції цієї компанії: знає про неї та радий купувати, чи не хоче нічого покупати, чи нічого не знає про існування цього товару.

Також ще мова йде про те, чи може покупець купити щось, що йому потрібне, чи цього немає у продажу. Наприклад, я не можу купити лампу із джином всередині: їх ніхто не продає, тому що ніхто не виробляє, та взагалі їх не існує в реальності. Про це говорять, що товару немає на ринку. Це нормальна ситуація, коли потрібних вам речей немає на ринку, наприклад, виявилося, що на ринку немає яйця з майнкрафту, в якому всередині ендермен. Таке було потрібне моєму синові, й ми витратили безліч зусиль, шукаючи його, перед тим, як довідалися, що його просто немає на ринку. Але замість неіснуючого яйця власник найбільшої торгівельної мережі іграшок подарував моєму синові інтерактивного глобуса. Це незвична для рику подія, але трапляється будь-що, навіть дива, бо це-ринок.

Також ринок – це віртуальна, існуюча тільки в уяві бізнесмена арена, де бізнесмени змагаються один з одним за перемогу своїх компаній та товарів та за любов споживача. Хоча арена віртуальна, але перемоги та поразки на ній дуже реальні. Якщо компанія підприємця працює, вона не може працювати в пустоті.

Компанія має бути зі своєю продукцією на якомусь з ринків, для того щоб продукція продавалася та компанія отримувала прибуток. Бізнесмен працює у бізнесі та на ринку не сам. Його оточує велика кількість різних людей, у кожного з яких – своя роль та свій вплив на бізнесмена та на те, що робиться в його бізнесі. У цьому акваріумі багато риб, й вони різні.

Головні, з ким стикається бізнесмен на протязі життя компанії – це конкуренти, партнери, співзасновники, споживачі, інвестори, а також окрема група - бандити і вороги. Детальніше про кожного з них я розповім у наступних постах. Далі буде.

Читайте также:

 

Комментарии

Нет созданных комментариев. Будь первым кто оставит комментарий.
Уже зарегистрированны? Войти на сайт
Гость
01.03.2021
Если вы хотите зарегистрироваться, пожалуйста заполните формы имени и имя пользователя.

Изображение капчи

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://investgazeta.ua/

Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:

 

Курсы валют

Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США
ЕВРО
Фунт стерлингов

 

^