Чому Національна академія державного управління при Президентові України (НАДУ) так і не стала (навіть не наблизилась) L’École nationale d’Administration (ENA) – французька елітарна державна установа (створена в 1945 р. генералом Де Голлем) у сфері вищої після вузівської освіти та підвищення кваліфікації.
“Ручняк” – ручне управління. Тобто апаратні наради, протокольні доручення, підЛеглі, засідання під телекамери… Імітуємо бурхливу діяльність: витрачаючи значні ресурси на цей “управлінський садомазохізм”. Ніби ж працюємо, робимо багато-пребагато. Чому нам комфортне таке ручне управління? Чи ми іншого не знаємо, не вміємо, не хочемо? Публічно – хочемо. Декларуємо стратегічне управління, навіть розробляємо “паперові” стратегії. А насправді? Чому нам комфортний цей “ручняк”? Чому відсутня (ніби є і ніби немає) легітимна Стратегія?
Професійне навчання державних службовців є не унормованим. І чи потрібно взагалі професійно навчати управлінців? Унормування професійного навчання державних службовців є складником процесу здобуття освіти з набуття та вдосконалення професійних знань, умінь та навичок державного службовця для реалізації його професійної діяльності.
Про фахову підготовку управлінців-професіоналів сказано і написано занадто багато щоб можна було щось абсолютно нове повідомити. Сьогодення вимагає поменше тут піару й “голослівності”. Має бути професійна підготовка упродовж професійної кар’єри стратегічно мислячих, конкурентоспроможних лідерів і висококваліфікованих відповідальних управлінців для розбудови належного врядування й гармонійного суспільного розвитку України. Це кропітка повсякденна робота з вишколу відповідальних, лідерів-патріотів, політично нейтральних фахівців здатних професійно й компетентно надавати управлінські послуги.
Чи здатні ми це робити – відповідь “Так”.
У сучасному середньостроковому періоді навчання і перепідготовка державних службовців у Національній академії (включає всі форми навчання і підвищення кваліфікації) має низку особливостей. По-перше, частка службовців, які отримали підготовку в Національній академії істотно звужується. По-друге, динамічно зростає часка витрат держави унаслідок незатребуваності/неконкурентності випускників[1]. І, по-третє, за Національною академією та її регіональними інститутами зберігається першість щодо короткострокової перепідготовки державних службовців (підвищення кваліфікації), проте з помітною непевністю такого лідерства (рис. 1).
Підсумки тривалого розвитку і функціонування системи підготовки управлінців на базі Національної академії державного управління при Президентові України засвідчують розгортання низки загрозливих тенденцій [1]. Зокрема – перенапруження ресурсів (витратність) у підготовці магістрів для державного управління. Тобто, яка ж ефективність [2] підготовки державних службовців
Підсумки тривалого розвитку і функціонування системи підготовки управлінців на базі Національної академії державного управління при Президентові України засвідчують розгортання низки загрозливих тенденцій[1]. Зокрема - розпорошеність зусиль щодо підготовки кваліфікованих управлінців.
Підготовка доброчесних, патріотично-професійних управлінців…або чому “якість освіти за спеціальністю “Публічне управління та адміністрування” в Україні не відповідає сучасним цілям та завданням, які стоять перед державними службовцями. Наявність диплому за спеціальністю не надає реальних переваг у роботі чи просуванні по службі. Існуюча система підвищення кваліфікації державних службовців не відповідає наявним потребам у навчанні” (“Стратегія реформування державного управління України на 2016-2020 роки” – далі Стратегія).
Новые блоги
Популярные темы:
Подписаться на новые блоги на платформе Инвестгазета:
Курсы валют
Официальные курсы основных валют (НБУ) на сегодня
Доллар США | |
ЕВРО | |
Фунт стерлингов |