Доктор наук з державного управління, професор. Інститут аналізу політики та стратегій (Institute for Policy Analysis and Strategy)

Валерій Тертичка

Чому НАДУ не ENA?

question-mark-2492009_640

Чому Національна академія державного управління при Президентові України (НАДУ) так і не стала (навіть не наблизилась) L’École nationale d’Administration (ENA) – французька елітарна державна установа (створена в 1945 р. генералом Де Голлем) у сфері вищої після вузівської освіти та підвищення кваліфікації.

Читать дальше
Валерій Тертичка

Чому комфортно жити без стратегії. "Ручняк" чи стратегічне управління?

chess-1850918_1280
Ручняк

“Ручняк” – ручне управління. Тобто апаратні наради, протокольні доручення, підЛеглі, засідання під телекамери… Імітуємо бурхливу діяльність: витрачаючи значні ресурси на цей “управлінський садомазохізм”. Ніби ж працюємо, робимо багато-пребагато. Чому нам комфортне таке ручне управління? Чи ми іншого не знаємо, не вміємо, не хочемо? Публічно – хочемо. Декларуємо стратегічне управління, навіть розробляємо “паперові” стратегії. А насправді? Чому нам комфортний цей “ручняк”? Чому відсутня (ніби є і ніби немає) легітимна Стратегія?

Читать дальше
Валерій Тертичка

Професійне навчання державних службовців: що, чому, навіщо?

Професійне навчання державних службовців: що, чому, навіщо?

Професійне навчання державних службовців є не унормованим. І чи потрібно взагалі професійно навчати управлінців? Унормування професійного навчання державних службовців є  складником процесу здобуття освіти з набуття та вдосконалення професійних знань, умінь та навичок державного службовця для реалізації його професійної діяльності.

Читать дальше
Валерій Тертичка

Куди піти вчитися учасникам АТО? Сучасні виклики підготовки управлінців

Куди піти вчитися учасникам АТО? Сучасні виклики підготовки управлінців

Про фахову підготовку управлінців-професіоналів сказано і написано занадто багато щоб можна було щось абсолютно нове повідомити. Сьогодення вимагає поменше тут піару й “голослівності”. Має бути професійна підготовка упродовж професійної кар’єри стратегічно мислячих, конкурентоспроможних лідерів і висококваліфікованих відповідальних управлінців для розбудови належного врядування й гармонійного суспільного розвитку України. Це кропітка повсякденна робота з вишколу відповідальних, лідерів-патріотів, політично нейтральних фахівців здатних професійно й компетентно надавати управлінські послуги. Чи здатні ми це робити – відповідь “Так”.

Читать дальше
Валерій Тертичка

Зниження результативності підготовки управлінців як втрата адресності їх підготовки

Зниження результативності підготовки управлінців як втрата адресності їх підготовки
pic 1 0203

У сучасному середньостроковому періоді навчання і перепідготовка державних службовців у Національній академії (включає всі форми навчання і підвищення кваліфікації) має низку особливостей. По-перше, частка службовців, які отримали підготовку в Національній академії істотно звужується. По-друге, динамічно зростає часка витрат держави унаслідок незатребуваності/неконкурентності випускників[1]. І, по-третє, за Національною академією та її регіональними інститутами зберігається першість щодо короткострокової перепідготовки державних службовців (підвищення кваліфікації), проте з помітною непевністю такого лідерства (рис. 1).

Читать дальше
Валерій Тертичка

Неефективність у підготовці держслужбовців: кому це вигідно?

Неефективність у підготовці держслужбовців: кому це вигідно?
3.jpg

Підсумки тривалого розвитку і функціонування системи підготовки управлінців на базі Національної академії державного управління при Президентові України засвідчують розгортання низки загрозливих тенденцій [1]. Зокрема – перенапруження ресурсів (витратність) у підготовці магістрів для державного управління. Тобто, яка ж ефективність [2] підготовки державних службовців

Читать дальше
Последний комментарий к этой записи
Алексей Павленко
Змістовний аналіз. а що таке виконавський аудит ? У будь-якому випадку зробити треба.
19.02.2017 14:14
Валерій Тертичка

Чому так і не вдалося налагодити підготовку фахових управлінців

Чому так і не вдалося налагодити підготовку фахових управлінців
pic1.jpg

Підсумки тривалого розвитку і функціонування системи підготовки управлінців на базі Національної академії державного управління при Президентові України засвідчують розгортання низки загрозливих тенденцій[1]. Зокрема - розпорошеність зусиль щодо підготовки кваліфікованих управлінців.

Читать дальше
Валерій Тертичка

Чому в Україні досі відсутні кваліфіковані держслужбовці?

Чому в Україні досі відсутні кваліфіковані держслужбовці?

Підготовка доброчесних, патріотично-професійних управлінців…або чому “якість освіти за спеціальністю “Публічне управління та адміністрування” в Україні не відповідає сучасним цілям та завданням, які стоять перед державними службовцями. Наявність диплому за спеціальністю не надає реальних переваг у роботі чи просуванні по службі. Існуюча система підвищення кваліфікації державних службовців не відповідає наявним потребам у навчанні” (“Стратегія реформування державного управління України на 2016-2020 роки” – далі Стратегія).

Читать дальше
Последний комментарий к этой записи
Борис Школа
У нас чинуши сегодня в большинстве умеют только профессионально взятки брать
29.01.2017 12:41